Намаляват с 30% цените за концесия !
Искат 240 хиляди лева за бургаския плаж !
Влизаш във водата със сърф - записват те в регистър !
КАЛОЯНА ЖИВКОВА
13.04.2010
Около 240 000 лв. ще трябва да плати на държавата бъдещият концесионер на централния бургаски плаж. Цената е за една година, а теренът беше овакантен преди няколко седмици с решение на Министерския съвет. Досегашната концесия беше разтрогната и месец и половина преди активния летен сезон ивицата остана безстопанствена.На среща между концесионери на южни плажове с представителите на областна администрация в Бургас стана ясно, че желаещи за бургаската ивица вече има. Там от години има стари съоръжения, които са в окаян вид и отблъскват почиващите. Според запознати тяхното премахванеще струва минимум 50 000 леваВ областната управа обсъждат вариант ако новият наемател реши да ги събори, парите да му бъдат приспаднати от наема. Последната дума за това ще имат от Министерството на регионалното развитие и благоустройството. Концесиите вече са за период не повече от пет години. Наемател, чийто договор е прекъснат заради неспазени клаузи от контракта, няма да има право да кандидатства за нова ивица.На този етап34 от 110 плажа на юг нямат концесионериЗа новия сезон наемите ще бъдат свалени с около 30 процента. Мярката е взета с надежда, че ивиците, които нямат частни стопани, ще си намерят такива. В момента повечето от тях са в лошо състояние и неприветливи за туристите. С намалената цена се очакват нови договори и облагородяване на районите.25 процента от приходите от наеми ще отиват за кметовете, в чиито общини са разположени ивиците. По време на срещата между държавните институции и концесионерите стана ясно, че всички те са недоволни от промените в Наредбата за плаването и граничния режим във вътрешните морски води. Според изменения в нея всеки турист, който влезе във водата със съоръжение от какъвто и да е тип, трябва да бъде записан в регистър. Освен това от лятотона регистрация ще подлежат всички плавателни средства,включително сърфове, канута и джетове. До момента те не бяха контролирани по никакъв начин, никой не знаеше и точната им бройка.От своя страна концесионерите предложиха вместо спасителни лодки да се използват спасителни джетове. Идеята им обаче на този етап не срещна разбиране от държавната администрация.монитор
Няма коментари:
Публикуване на коментар