Дерат ни за климатика и хладилника в стаята
Капан с безплатна нощувка на морето
Офертите за 10 дни без пари вървят само по електронната поща
Паулина Йоргова
21.08.2010
С оферти за безплатни нощувки примамват това лято туристите по морето, алармираха вчера от организацията „Активни потребители”. Предложенията са капани за наивници. Хората, които се хващат на тази въдица разбират на място, че е задължително да си платят скъп пакет за хранене. За да не излиза съвсем без пари почивката, някой търговци предлагат нощувката за два лева. Към това обаче отново върви задължителното изхранване в базата с евтините легла. Потребите са алармирали, че става дума за доста солени цени на манджата, които не само избиват цената на нощувката, но и носят сериозни печалби на хотелиерите, които на практика работят в сивия сектор. Друг често използван трик е почивка в атрактивна база, където се предлага нощувка за 10 лева. На място се оказва, че допълнително се плаща такса за климатик, вземат се пари за хладилник или дори за обикновен вентилатор, предупреди Богомил Николов, изпълнителен директор на „Активни потребители”. Примамливите оферти обаче се получават само по електронната поща, каза Николов. Първите оплаквания са постъпили в организацията още през юни. Снимки за спомен от стаята и жалба в държавната комисияСлед като попаднат на такова място, хората трябва да съберат всички документи за престоя си, които успеят да вземат от домакините. Добре е да използват фотоапаратите си не само за снимки на плажа, а да се запасят с достатъчно фотоси на базата, в която са отседнали. Когато се приберете първата ви работа е да сигнализирате за неудачите си Комисията за защита на потребителите, посъветва Николов. Държавният орган е в правото си да накаже туроператора и хотелиера, които са предложили подвеждащата информация. Това е вид нелоялна търговска практика, а тя се санкционира с 15 000 лева по Закона за защита на потребителите. Глобата става още по-солена при повторно нарушение. От „Активни потребите” съветват хората, попаднали на подобни оферти, да се запознаят много добре с всички условия по т.нар. промоции, преди да се възползват от тях. Тайните се крият в дребните буквиСъс ситно написани букви пък са обяснени подробностите от офертата, които не са в полза на потребителя. Преди да тръгнете на почивка, трябва да проверите дали вашият туроператор е лицензиран. Агенцията трябва да даде подробна писмена информация на български език за всички разходи, категорията на базата, включените в стойността закуски или други хранения. 20 дни преди началото на почивка цената не може да бъде увеличавана, изключение правят транспортните разходи за летищни такси и гориво. Не се притеснявайте да вдигнете скандал, ако се налага, когато мястото за настаняване или някоя от предоставяните услуги не отговарят на предварителното описание. Поискайте си подходяща алтернатива или дори парична компенсация. Организаторите на вашия отдих не могат да променят хотела или условията на настаняване след като е направена резервацията, напомнят от потребителските организации. .
Англичани се жалват от фалшиви BG парфюми
В последно време са зачестили оплакванията от английски граждани, които си поръчват парфюми през интернет в сайтове, съобщи за „Монитор” Венцислав Петков, консултант в Европейски потребителски център България. По тяхна информацията са базирани в България, проверката обаче засега сочи, че се използва името на нашата страна, но сайтовете са с регистрация в обединеното кралство. Проверката продължава, увериха от центъра. При тях най-много са оплакванията на чужденци подведени с покупката на недвижим имот у нас, българите пък имат проблеми в странство с отменени полети, за които трябва да им върнат цената на билета. Има и загубени багажи. На родните купувачи в нета често им отказват плащане с карти, издадени у нас, освен това получават неизпълнени напълно поръчки. За повреден багаж срокът за подаване на писмена жалба при превозвача е 7 дни, а за загубен багаж – 21 дни.вм
Black sea
Black sea
Няма коментари:
Публикуване на коментар