Залагат капани за туристи
Оферти с безплатни нощувки вкарват в харч наивни потребители
Снимка: БулФото
петък, 20 август 2010
София
Туристически фирми предлагат нереалстични промоции само и само да привлекат туристи. Офертите с безплатни нощувки са един от "капаните" за туристи, алармират потребителски организации. Някои "атрактивни" оферти крият големи рискове, предупреждават те.
Потребителските организации вече са засипани с множество жалби от пострадали от некоректни оферти за почивка през лятото, научи БТА от организацията "Активни потребители". В един от случаите става дума за предлагана почивка с безплатни нощувки. Предложението било за 10 безплатни нощувки и заплащане само на храната. На място обаче клиентите установяват, че цените за консумация са многократно завишени, а почивката излиза много по-скъпа.
Затова потребителските организации съветват всички, които попаднат на подобни оферти и решат да се възползват от тях, да се запознаят много добре с всички условия по т.нар. промоции. В не малко случаи в ситно написан текст под офертата се "крият" голяма част от "капаните", в които всеки може да попадне, предупреждават специалистите.
В друг случай обещаваните "луксозни" условия не отговарят на представеното в офертата. За да получат обещания комфорт почиващите трябвало да заплатят допълнително различни такси.
Затова експертите съветват преди да резервирате почивката си, трябва да сте сигурни, че туроператорът или туристическият агент, към който сте се насочили, е лицензиран. Туристическата компания винаги трябва да ви дава точна писмена информация на български език за разходи, разписание за пътуване, категория и вид на настаняване, хранения и други.
Цената на почивката ви не може да бъде увеличавана 20 дни преди началната дата на пътуването, с изключение на промяна в транспортните разходи като летищни такси и тези за гориво, припомнят потребителските организации.
До завръщането си пазете всички брошури, договори и ваучери, които са ви дали. При възникнал проблем на място експертите съветват да се правят снимки или събират всякакви доказателства, с които може да се докаже неуредицата. При значителна промяна на туристическия пакет, за който сте платили имате право да поискате негова алтернатива, съветват специалистите.
Експертите припомнят, че фирмата-организатор не може да променя хотел или условия на настаняване, ако вече сте резервирали почивката си. В противен случай имате право да поискате парите си обратно.
Ако при пристигането не получите това, за което сте платили имате право да поискате настаняване при условия, които сте договорили. При отказ сигнализирайте комисията за защита на потребителите, съветват експертите.
В случай на закъснение на полет от два или повече часа имате право да получите безплатна храна и напитки в зависимост от продължителността на чакане, както и изпращането на две безплатни съобщения (по телефон, факс или имейл). В случай на закъснение над 5 часа, ако решите да не пътувате, може да поискате връщане на пълната стойност на билета. При отложен полет за следващ ден поискайте безплатно настаняване в хотел и трансфер до него, имате право и на храна.
Ако полетът ви е отменен, авиокомпанията трябва да ви предложи в замяна пълно възстановяване на стойността на билета в рамките на 7 дни или пренасочване към крайната ви дестинация на първа възможна дата или на по-късна дата, удобна за вас.
При валиден билет и регистрация навреме и отказан достъп до самолета, вие имате правото на парична компенсация между 125 евро и 600 евро. Ако багажът ви е закъснял, повреден или загубен имате право на компенсация в максимален размер около 1 200 евро.
АСН / Black sea
Няма коментари:
Публикуване на коментар