Г-н Рагин, какви са прогнозите ви за предстоящия летен сезон?
Оптимистични. Един войник не може да отива на война с мисълта, че ще загуби битката. Всички съседи ни познават като качество и цена. В условия на криза много хора мислят пазарно. Нагласата на съседите ни към нашите курорти ми дава оптимизъм. Особено много румънци идват, не само на почивка, но и по бизнес.
Горе-долу каква бройка чакаме като туристи от нашите съседки?
Около 400 000 сърби ще дойдат. Интересът на сърбите към България нарасна след падането на визите. Чакаме близо 300 000 македонци, 800 000 гърци ще дойдат, но най-вече в Югозападна България. Важна стъпка е, че облекчиха процедурата за получаване на визи от руски туристи. Другата ни позитивна нагласа е за туристи от Централна Европа- Словакия, Чехия, Полша, Унгария. От началото на кризата, хората от тези страни гледат с едното око към нас, но ние трябва така да направим, че да ги привлечем. Важна ще бъде магистралата от Ниш до Варна, но за нас е важно тази магистрала да стига и до Букурещ. Очакваме туристи и от Германия, и Англия, както всяка година.
Къде предпочитат да почиват българите?
За втора поредна година българският турист предпочита родината си за почивка. Важно е хората, особено сега, да инвестират в страната си, защото така инвестират и в себе си. Да, българите обичат да пътуват в чужбина, нека пътуват, но нека инвестират и у нас. Миналата година 20% повече българи почиваха в България. Целта на нашия бранш е да се превърнем в туристически център на Балканите.
Много българи споделят, че им излиза по-евтино да почиват в Турция и Гърция дори и че това, което получават като услуга е по-качествено.
Не е съвсем така. В Гърция например може да ти излезе по-евтино само спането, но като излезеш навън и купуваш неща за ядене, пиене или пазаруваш, вече нещата стоят съвсем различно. У нас нощувките може да са малко по-скъпи, но храната и напитките ни са евтини. Относно търговията има какво да се учим и от турците, и от гърците.
Как стоят нещата с хотелите тази година?
Съвсем наскоро обиколих морските курорти и ми направи впечатление, че три хотела един до друг, единият е пълен, другият наполовина, а третият е празен. Всичко е въпрос на подход. Но и не бива да се строи на поразия. В момента е важно да се възстановим реномето. Аз отговарям и за Балканите и виждам, че имиджът ни се подобрява. Това е проблем, защото има част от българите, които съсипват имиджа ни навън, а не разбират, че действат срещу родината си. Чужденците от бранша са на мнение, че ние не оценяваме, това, което имаме.
четвъртък,13 май 2010
всеки ден / Black sea
Още:
"Бетонни градини",филм за Слънчев бряг:
-
-
-
-
-
Няма коментари:
Публикуване на коментар